سنگ

۱۲ از بهترین سنگ های مرمریت در ایران

بهترین سنگ های مرمریت ایران، چه سنگ هایی هستند؟ اول از همه یک تعریف دقیق از سنگ مرمریت داشته باشیم.سنگ مرمریت نوعی سنگ طبیعی است که به عنوان یک سنگ ساختمانی و تزئینی استفاده می‌شود. این سنگ از گروه سنگ‌های کربناته است و اصلی‌ترین مؤلفه‌اش کلسیم کربنات است. ساختار مرمریت بافتی یکنواخت و خوش‌ساخته دارد که به دلیل زیبایی و الگوی طبیعی‌اش، معمولاً در ساخت و تزئین ساختمان‌ها، آثار هنری، اثاثیه داخلی و زینت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.این سنگ معمولاً در رنگ‌های مختلفی مانند سفید، قهوه‌ای، صورتی، سبز و طلایی یافت می‌شود. خواص زیبایی، مقاومت، و ماندگاری آن، باعث محبوبیت آن در صنعت ساخت و ساز و هنر شده است. با این حال، ممکن است مرمریت در برابر فرآیندهای جوی و شرایط محیطی حساس باشد و نیاز به مراقبت و نگهداری مناسب داشته باشد تا طول عمر آن حفظ شود.در این مقاله از سنگ تهرانی به معرفی بهترین سنگ های مرمریت موجود در ایران می پردازیم.

مرمریت دهبید:

مرمریت دهبید، یک نوع سنگ مرمریت با رنگ‌های سفید و بژ است که از معادن استان فارس استخراج می‌شود. این سنگ دارای طرح‌های گلدار زیبا بوده و به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالای خود، برای استفاده در سنگ‌فرش ساختمان‌ها و معماری داخلی بسیار مناسب است. نکته قابل توجه این است که مرمریت دهبید به عنوان یک سنگ با دوام و انعطاف‌پذیری مناسب، گزینه بسیار محبوب برای انواع پروژه‌های ساختمانی می‌باشد.

سنگ دهبید، از جمله بهترین و مرغوب‌ترین و محبوب‌ترین سنگ‌های مرمریت شناخته می‌شود. دلیل این نام‌گذاری از معادن فراوان سنگ دهبید در نزدیکی شهر دهبید استان فارس نشأت می‌گیرد. این سنگ از نظر رنگ و جنس، جز مرغوب‌ترین سنگ‌های مرمریت ایرانی به شمار می‌رود و رنگ کرم آن از جمله پرطرفدارترین نمونه‌ها است. از جذابیت‌های این سنگ، همخوانی آن با انواع دکوراسیون داخلی و جذب سلیقه‌های مختلف می‌باشد. سنگ دهبید اکثراً در نمای داخلی ساختمان‌ها و خانه‌ها به کار می‌رود و کاربردهای آن در فضای خارجی معمولاً کمتر است. این سنگ در اندازه‌های متنوع از اسلب، تایل، پله، پلاک تا ریزبار تولید می‌شود و در ساختمان‌ها و هتل‌های با کلاس و لوکس برای فرش کف راهروها، پله‌ها و لابی‌ها از این سنگ مرمریت مرغوب استفاده می‌شود.

سنگ پرشین سیلک

سنگ پرشین سیلک، که به عنوان محبوب‌ترین سنگ مرمریت شناخته می‌شود، یک گزینه فوق‌العاده برای استفاده در نمای داخلی ساختمان‌هاست. این سنگ معمولاً دارای تم طوسی است که به دو دسته طوسی روشن و تیره تقسیم می‌شود، اما یکی از جذابیت‌های آن بازی رنگ غنی و متنوع آن است که به عنوان یک مزیت بزرگ مورد توجه مهندسان و طراحان قرار می‌گیرد.معدن این سنگ در شخر شیراز واقع شده است.

از ویژگی های این سنگ می توان به یکنواختی در رنگ و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. با تنوع گسترده‌ای از گزینه‌های موجود برای خرید سنگ ساختمانی برای آشپزخانه، امکانات بسیاری برای انتخاب وجود دارد. با انتخاب سنگ پرشین سیلک، آشپزخانه شما حاصله‌ای زیبا و منحصر به فرد خواهد داشت. این سنگ مرمریت با تنوع رنگ‌ها و طرح‌های جذاب، به آشپزخانه شما جلوه و سبکی خاص می بخشد. از کاربرد آن به عنوان سنگ رومیزی تا کاشی‌پوشش دیوارها و حتی استفاده در فضای لابی و ورودی، یک انتخاب استثنایی برای زیباسازی و ارتقای آشپزخانه شماست.

سنگ مرمریت مهکام

سنگ مهکام یا سنگ دیاموند، یکی از سنگ‌های مرمریت پرطرفدار و محبوب در ایران است که با تم قهوه‌ای خود،  توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. این سنگ با سه دسته قهوه‌ای روشن، قهوه‌ای تیره و طوسی با رگه‌های عنکبوتی تقسیم می‌شود و به دلیل طرح و رنگ منحصر به فردش، طرفداران خاصی دارد. بعد از برش و ساب، این سنگ به انواع مختلف تقسیم می‌شود و سورت‌های کم تیره و رگه‌های اسپایدری منظم و یکنواخت قیمت بالاتری دارند.

 قیمت سنگ مهکام یا سنگ دیاموند، با ابعاد بزرگ و اسلب، به طور معمول بیشتر از ابعاد کوچکتر است. این به دلیل هزینه بیشتری است که برای تولید و فرآوری اینگونه سنگ‌ها با ابعاد بزرگ صرف می‌شود. علاوه بر این، آخرین عاملی که بر قیمت این سنگ‌ها تأثیر دارد، نوع فرآوری آنها است. موادی که در فرآیند تولید استفاده می‌شوند مانند اپوکسی، یو وی، توری پشت سنگ، کیفیت ساب، دقت برش، گونیا بودن، ضخامت سنگ و یکنواختی آن می‌توانند تأثیر بسزایی بر قیمت نهایی سنگ‌ها داشته باشند. بنابراین، انتخاب نوع فرآوری مناسب و مواد با کیفیت برای تولید این سنگ‌ها، در نهایت بر پایه قیمت این محصولات تأثیرگذار است.

سنگ مرمریت نیریز

سنگ مرمریت نیریز، با رنگ کرم روشن و خطوط خاکستری، دارای زیبایی منحصر به فردی است که آن را از دیگر سنگ‌ها متمایز می‌کند.الگوهای منظم و سورت بندی دقیق این سنگ به همراه طراحی دقیق و بی‌نظیر آن، زیبایی بی‌نظیری را بعد از اجرا به فضا می‌بخشد. به دلیل شباهت به سنگ‌های معادن دهبید و ترکیب رنگی کرم و استخوانی، سنگ مرمریت نیریز توجه تولیدکنندگان را به خود جلب کرده و جایگاه ویژه‌ای در زمینه سنگ‌های کرم استخوانی به دست آورده است.

سنگ مرمریت پرشین پورتورو

سنگ پورترو یکی از سنگ‌های مرمریت پرطرفدار ایرانی است که دارای قالب مشکی با رگه‌های عسلی است. این سنگ اغلب در مکان‌های لوکس و لاکچری استفاده می‌شود و به دلیل زیبایی، ارزش ویژه و مقاومت در برابر فشار آب و جذب کم آب، گران‌قیمت و محبوب است. پورترو معمولا به صورت تایل یا اسلب فرآوری می‌شود و در فضاهای داخلی برای شکوه و زیبایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از کاربردهای این سنگ می‌توان به استفاده در سرویس‌های بهداشتی، لابی‌ها، سنگ‌فرش مجتمع‌های اداری، میز و کانتر آشپزخانه، دیوارلابی، توالت و سرویس‌های بهداشتی، اجسام سنگی و دکوراسیون داخلی اشاره کرد.سنگ مرمر کارارا فارسی: این سنگ با ظاهر ظریف و بافت خاصی که شامل ترکیبی از رنگ‌های سفید و خاکستری است، به عنوان یکی از پرطرفدارترین سنگ‌های مرمر در ایران شناخته می‌شود و غالباً در پروژه‌های لوکس مانند هتل‌ها و کاخ‌ها، برای ایجاد شکوه و عظمت مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ مرمریت آباده

سنگ مرمریت آباده از معادن شهرستان آباده شیراز استخراج می‌شود. این سنگ با رنگ کرم و استفاده از اپوکسی و رزین برای افزایش استحکام و براقیت، دارای کاربردهای مختلفی در نمای داخلی ساختمان، قاب آسانسور، پله و راه پله می‌باشد همچنین این نوع سنگ به دلیل ظاهر منحصر به فرد و جذابیت خود، جایگاه ویژه‌ای در پروژه‌های مختلف معماری و طراحی دارد و برای این پروژه‌ها به انتخابی محبوب تبدیل شده است.

سنگ مرمریت پرطاووسی

سنگ مرمریت پرطاووسی، یک نوع سنگ طبیعی است که از زمینه‌ای با رنگ کرمی و الگوهای فسیلی رنگ قهوه‌ای به شکل پرطاووس تشکیل شده است. این سنگ، به دلیل زیبایی الگوهای فسیلی و تنوع رنگی و نقشه‌های طبیعی که دارد، یکی از سنگ‌های محبوب برای استفاده در صنایع معماری و دکوراسیون داخلی است. ارسنجان ممتاز، به عنوان یک سنگ با کیفیت و ظاهر استثنایی شناخته می‌شود و به عنوان یک گزینه مناسب برای استفاده در ساختمان‌ها و فضاهای مدرن و زیبا محسوب می‌شود.

سنگ مرمریت صلصالی

سنگ مرمریت صلصالی، که از معادن خوروبیابانک اصفهان استخراج می‌شود، دارای زمینه‌ای با رنگ کرم و سفید وروی سطح آن نیز رگه ها یا نوارهایی به طرح نوار قلبی است که موجب شده آن را با اصطلاح نوار قلبی نیز در بازار معرفی کنند.این نوع سنگ مرمریت، به شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی مانند صلصالی یاسی، کرم صلصالی و سفید صلصالی فرآوری می‌شود و کاربردهای مختلفی در کف و دیوار لابی‌ها، واحدهای مسکونی و تجاری، سنگ پله و کف پارکینگ دارد.

مرمریت اداوی

سنگ مرمریت اداوی به عنوان یکی از ارزان‌ترین انواع مرمریت در بازار شناخته می‌شود و اغلب سازندگان ساختمانی از این سنگ برای پروژه‌های خود استفاده می‌کنند. یکی از ویژگی‌های بارز این نوع سنگ، یک‌دست و یک‌رنگ بودن و قابلیت تهیه‌ی آن در متراژ بالا است. مرمریت اداوی به عنوان مرمریت کرم صورتی هم شناخته می‌شود و معمولاً در نمای داخلی ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

سنگ مرمریت بلک آرتا

سنگ مرمریت بلک آرتا یکی از زیباترین انواع سنگ‌های مرمریت مشکی است. مقاوم در برابر فشار و جذب آب پایین از دیگر ویژگی های این سنگ می باشد. این سنگ معمولا در طراحی داخلی ساختمان‌ها، کانتر آشپزخانه و کف محیط‌های اداری استفاده می‌شود.

سنگ مرمریت داتیس

سنگ مرمریت داتیس از معادن استان اصفهان، در شهر خور و بیابانک استخراج می‌شود. این سنگ دارای رنگ روشن با رگه‌های قهوه‌ای و گل‌های سفید است. مقاومت بالا، عدم تخلخل و فشردگی‌های بالا از ویژگی‌های این سنگ می‌باشد. کاربردهای این سنگ شامل دیوار نمای داخلی ساختمان، دکوراسیون داخلی، کف ساختمان، پله و راه‌پله می‌باشد.

بهترین سنگ مرمریت کرم روشن و سفید

مرمریت سفید هرسین :

شاید مشهور ترین و پر طرفدار ترین سنگ مرمریت ایران، سنگ مرمریت هرسین است.سنگ مرمریت سفید هرسین با تم رنگی کرم روشن و سفید، از جذابیت و شکوه منحصر به فردی برخوردار است. رگه‌های بسیار ریز و زیبای طوسی که بر روی سطح این سنگ مشاهده می‌شوند، زیبایی فوق العاده ای به آن می‌بخشند. استحکام بی‌نظیر این سنگ امکان استفاده از آن را در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری فراهم کرده است و به عنوان سنگ کف مورد استفاده قرار می‌گیرد.شهرت جهانی این سنگ حاکی از کیفیت بالای آن و اعتباری است که در سطح بین‌المللی به آن اختصاص یافته است. این محصول با کیفیت به کشورهای مختلف از جمله عراق، چین، ترکیه و ایتالیا که به عنوان سنگی فوق‌العاده برای ساخت و دکوراسیون  صادر می شود.

سنگ مرمریت سفید هرسین با رنگی روشن، از ویژگی‌های فراوانی برخوردار است که آن را به یک گزینه ایده‌آل در معماری تبدیل کرده است.  با توجه به مقاومت بالای این سنگ در برابر فشار و ضربه، متراکم بودن، قابلیت کم جذب آب، تمایل به شفافیت، صیقل‌پذیری بالا، و استحکام و مقاومت،این سنگ برای کاربردهای گوناگون در ساختمان‌ها مناسب است. این سنگ به عنوان یک انتخاب مناسب برای پلکان‌ها، دیوارهای داخلی، دیوارهای لابی، دکوراسیون داخلی، و ایجاد تزئینات زیبا در ساختمان‌ها شناخته می‌شود، و با ظاهری شفاف و جذاب، به هر فضایی لطافت و زیبایی می‌بخشد.

سنگ مرمریت پارادایس:

سنگ مرمریت پارادایس، یکی از سنگ های با تم رنگی کرم روشن تا بژ است که در سطح آن رگه‌های بسیار ریز قابل مشاهدهه است. این سنگ به دلیل شباهت ظاهری به سنگ‌های معروف مرمریت دهبید، به نام مرمریت دهبید پارادایس شناخته می‌شود. از ویژگی‌های برجسته این سنگ می‌توان به کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

همچنین، وجود سورت مشخصی از این سنگ به مدیران پروژه‌ها امکان می‌دهد تا به‌راحتی سنگ مرمریت پارادایس را به عنوان یک گزینه اصلی برای پروژه‌های بزرگ و انبوه در نظر بگیرند و با تأمین سریع و آسان تولیدات این سنگ، از این مزیت برای برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های خود بهره‌برداری کنند. این سنگ به عنوان یک گزینه برجسته و شیک برای دیزاین داخلی و خارجی ساختمان‌ها شناخته می‌شود و توانایی طراحی‌های خاص و زیبا را به پروژه‌ها اضافه می‌کند.

مرمریت کرم خوی:

مرمریت خوی از جمله سنگ‌های مرمریت با تم رنگی کرم می باشد که به عنوان یکی از مقاوم‌ترین و سخت‌ترین سنگ‌های ساختمانی شناخته می‌شود. وجود رگه‌های طوسی رنگ در سطح این سنگ، زیبایی خاصی به آن می‌بخشد. با توجه به مقاومت بی‌نظیر و کیفیت بالایی که دارد؛ مرمریت خوی یک گزینه مناسب برای پروژه‌های ساختمانی است. قیمت مناسب این سنگ، با توجه به ویژگی‌های برتر کیفیتی و مقاومتی، آن را به یک انتخاب حرفه‌ای و مطلوب در زمینه استفاده در پروژه‌های مختلف تبدیل می‌کند.

 سنگ مرمریت خوی، که در رنگ‌های متنوع موجود است، از جمله سنگ‌های فشرده، متراکم، مقاوم و ساب پذیری بالا است. این نوع سنگ برای استفاده در کف پارکینگ، پله‌ها، راه‌پله‌ها و کف ساختمان‌های مسکونی و تجاری مناسب است. همچنین این سنگ از شهرستان خوی در استان آذربایجان استخراج می‌شود.

بهترین سنگ مرمریت مشکی و تیره

در ایران، معادن فراوانی از سنگ‌های مرمریت مشکی یافت می‌شود که هر کدام از این معادن ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. این سنگ‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص و کیفیت بالا خود، از جذابیت خاصی برخوردارند و جزو محصولات صادراتی ایران به کشورهای همسایه محسوب می‌شوند.

سنگ مرمریت لاشتر

مرمریت لاشتر، نامی است که در گذشته بیشتر با برند تیشه‌ای در صنعت ساختمانی شناخته می‌شد، اما در حال حاضر به صورت صیقلی، بوش همر و هوند تولید می‌شود. معدن این سنگ در استان اصفهان واقع شده و به همین دلیل به آن مرمریت لاشتر اصفهان نیز گفته می شود.سنگ مرمریت لاشتر یکی از سنگ‌های با کیفیت و محبوب در جهان است. از ویژگی‌های این سنگ می‌توان به تم رنگی طوسی مایل به مشکی همراه با خطوط سفید بر روی سطح آن اشاره کرد. این سنگ به عنوان یکی از مستحکم‌ترین سنگ‌های مرمریت مشکی شناخته شده می شود و از نظر ظاهری شباهت زیادی به مرمریت پیترا گری ایتالیا دارد.

سنگ مرمریت لاشتر در دسته بهترین و بی‌نظیرترین سنگ‌های مرمریت تیره در جهان قرار دارد.  سنگ مرمریت لاشتر در اندازه‌ها و ابعاد مختلف، از جمله تایل، پلاک و اسلب، با استفاده از فرآیندهای پیشرفته تولید و فرآوری می‌شوند همچنین این سنگ جزء سنگ‌های لوکس و زیبا برای ساختمان‌ها و دکوراسیون محسوب می‌شود.این سنگ جز معدود سنگ های ساختمانی است که هم قابلیت استفاده در نمای داخلی ساختمان را دارد و هم می‌تواند برای نمای خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مرمریت دهبید اسپایدر

مرمریت دهبید اسپایدر، با تم رنگی مشکی و رگه‌هایی شبیه به تارهای عنکبوت با رنگهای سفید و طلایی، به این سنگ زیبایی و جذابیت بی نظیری بخشیده است. این نوع مرمریت با طرح‌ها و نقوش فوق العاده، در سورت‌های مختلف، با خطوط کم خط و پر خط تولید می‌شود. قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و به عنوان یکی از سنگ‌های صادراتی محبوب به عراق شناخته می‌شود.

سنگ مرمریت گلدن بلک

ای سفید و طلایی است. این سنگ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معروف ترین سنگ‌های تیره ایران شناخته می‌شود و از دو معدن محلات و کاشان استخراج می‌گردد. مرمریت گلدن بلک محبوبیت خاصی در کشورهای اروپایی دارد و با ابعاد مختلف به این کشورها صادر می‌شود. همچنین،قیمت منصفانه این نوع سنگ، با توجه به ارزش و زیبایی آن، بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *